استانداردهای پنجره ها و دربهای UPVC

استانداردهای پنجره ها و دربهای UPVC

مهمترین دغدغه ای که در استفاده از این نوع درب و پنجره ها وجود دارد حفظ ویژگیهای ماده اولیه در طول زمان است. سئوالی که اغلب پیش می اید این است که آیا پنجره شکل و فرم خود را در طول زمان حفظ خواهد کرد؟ آیا دچار دفرمگی، تغییر حالت، وادادگی و امثال آن نخواهد شد؟ آیا تغییر رنگ خواهد داد؟ آیا در مقابل حرارت ناشی از نور خورشید مقاومت خواهد کرد؟ …

اگر چه استانداردهای بین المللی در ارتباط با مشخصات مواد اولیه وجود دارد، معتبرترین استاندارد مورد استفاده در حال حاضر، RAL GZ 716/1 است که تدوین شده توسط موسسه ای آلمانی است.

این نشانه به شکل زیر است:

upvc

گرچه استفاده از پنجره های UPVC نسبت به پنجره های آهنی متداول هزینه سرمایه گذاری اولیه را به ظاهر افزایش میدهد، ولی میبایست در نظر داشت که با استفاده از این محصول، بار حرارتی و برودتی ساختمان به شدت کاهش می یابد. نباید فراموش کنیم که ۴۰% اتلاف انرژی در ساختمانها از طریق پنجره ها صورت میگیرد. با کاهش بار حرارتی و برودتی، هزینه های سرمایه گذاری روی سیستمهای گرمایش و سرمایش کاهش می یابد و افزایش سرمایه صرف شده روی پنجره ها را جبران میکند. بنابراین بطور خلاصه میتوان گفت که استفاده از درب و پنجره UPVC سبب افزایش سرمایه گذاری اولیه روی ساختمان نمیشود و در عین حال هزینه های استفاده از ساختمان (هزینه انرژی) را در طول سالها استفاده از آن به میزان زیادی کاهش میدهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

iranzamin22.ir